GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİ YÖNERGESİ |
BİRİNCİ BÖLÜM |
Amaç ve Dayanak |
Madde 1. Bu yönergenin amacı, "2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 4684 sayılı kanunla değişik 58. maddesi" ve "Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkında Yönetmelik" (26.11.2016 tarih ve 29900 sayı) uyarınca, Gümüşhane Üniversitesi Bilimsel Araştırma Proje teklifleri ile Bölgesel Kalkınma Odaklı Misyon Farklılaşması ve İhtisaslaşması Programına uygun olarak hazırlanan Madencilik İhtisaslaşma kapsamındaki proje tekliflerinin değerlendirilmesi, kabulü ve desteklenmesi, ulusal veya uluslararası kuruluşlar tarafından desteklenen projelere kaynak aktarımının yapılması ile bunlara ilişkin hizmetlerin yürütülmesi, izlenmesi ve sonuçlandırılmasına ilişkin esasları düzenlemektir.
İKİNCİ BÖLÜM |
Tanımlar ve Organlar |
Madde 2. Bu yönergede geçen tanımlar aşağıda belirtilmiştir:
a) Üniversite: Gümüşhane Üniversitesi,
b)Yönetim Kurulu: Gümüşhane Üniversitesi Yönetim Kurulu,
c)Senato: Gümüşhane Üniversitesi Senatosu,
ç) Üst Yönetici: Gümüşhane Üniversitesi Rektörü,
d) Bilimsel Araştırma Projesi (BAP): Tamamlandığında sonuçları ile alanında bilime evrensel veya ulusal ölçülerde katkı yapması, ülkenin teknolojik, ekonomik, sosyal ve kültürel kalkınmasına katkı sağlaması beklenen, üniversite içi ve/veya dışı, ulusal ve/veya uluslararası kurum ya da kuruluşların katılımlarıyla da yapılabilecek projeler ile bilim insanı yetiştirme ve araştırma altyapısı kurma ve geliştirme projeleri,
e) Komisyon: Gümüşhane Üniversitesi, Bilimsel Araştırma Projeleri Komisyonu,
f) Komisyon Başkanı: Komisyona yükseköğretim kurumu adına başkanlık etmekten ve komisyon faaliyetlerinin yürütülmesinden sorumlu, üst yönetici tarafından öğretim üyeleri arasından görevlendirilen ve üst yöneticiye karşı sorumlu kişiyi,
g) BAP Koordinasyon Birimi: Gümüşhane Üniversitesi, Bilimsel Araştırma Projelerinin takip edildiği idari birim,
ğ) BAP Koordinatörü: BAP Biriminin faaliyetlerinin Gümüşhane Üniversitesi adına yürütülmesinden sorumlu, Üst Yönetici tarafından belirlenen ve Üst Yöneticiye karşı sorumlu olan kişi,
h) BAP Koordinatörü Yardımcısı: BAP Biriminin faaliyetlerinin Gümüşhane Üniversitesi adına yürütülmesinde BAP Koordinatörüne yardımcı olan kişi,
ı) Proje Değerlendirme Kurulları: Proje tekliflerinin değerlendirilmesi, hakem önerilerinin yapılması ve sonuçlandırılması aşamalarında Komisyona yardımcı olmak amacıyla Fen, Sosyal, Sağlık, Eğitim ve Spor Bilimleri ile Sanat dallarından olmak üzere oluşturulan kurullar,
i) Enstitü: Gümüşhane Üniversitesi, Rektörlüğüne bağlı tüm enstitüler,
j) Proje Personeli: Proje yürütücüsü ile araştırmacılar,
k) Proje Yürütücüsü: Projeyi teklif eden, hazırlanmasından, yürütülmesinden sorumlu olan Gümüşhane Üniversitesi öğretim üyeleri ile doktora, tıpta uzmanlık ya da sanatta yeterlik eğitimini tamamlamış araştırmacı,
l) Araştırmacı: Bilimsel araştırma projesinin yürütülebilmesi için proje yürütücüsü ile birlikte proje ekibinde yer alan öğretim elemanları; proje konusu ile ilgili lisans veya lisansüstü öğrenim görmekte olan öğrenciler ile eğitimlerini tamamlamış uzmanlığı nedeniyle projede görev verilen kişi,
m) Bursiyer: Gümüşhane Üniversitesinde, bilimsel araştırma projelerinde proje kapsamında burslu görevlendirilecek tezli yüksek lisans veya doktora programlarındaki öğrenci,
n) Proje Yönetimi Sertifikası: Proje hazırlanması ve yönetimi konusunda verilen kursa katılan ve başarılı olanlara verilen belge,
o) Hakem: Sunulan projelerin ve gerektiğinde proje gelişme ve sonuç raporlarının değerlendirilmesi için Komisyon/ Proje Değerlendirme Kurulu tarafından görüşlerine başvurulan ve projelerin kapsadığı alanda uzmanlığı olan kişi,
ö) Proje Protokolü: Desteklenmesine karar verilen projeler için Üst Yönetici veya görevlendireceği bir Komisyon Başkanı ile Proje Yürütücüsü tarafından imzalanan, projelerin yürütülmesi, sonuçlandırılması ve proje sonuçlarının yayınlanması gibi hususlarda uyulacak ilke, usul ve sorumlulukların belirtildiği sözleşme protokolü,
p) Gelişme Raporu: Projenin yürütülmesi ile ilgili bilgilerin yer aldığı dönemsel rapor,
r) Sonuç Raporu: Projenin bitiş tarihini izleyen üç ay içerisinde, araştırma sonuçlarını içeren ve Komisyon tarafından belirlenen formata uygun olarak hazırlanan rapor,
s) Otomasyon Sistemi: Bilimsel Araştırma projeleri tekliflerinin yüklenmesi, değerlendirilmesi, kabulü, desteklenmesi, bunlara ilişkin hizmetlerin yürütülmesi, izlenmesi ve sonuçlarının değerlendirilmesine ilişkin işlemlerin gerçekleştiği yazılım,
ş) Harcama Yetkilisi: Gümüşhane Üniversitesi, BAP Koordinasyon Birimi Koordinatörü,
t) Gerçekleştirme Görevlisi: Harcama talimatı üzerine, bilimsel araştırma projeleri ile ilgili iş ve işleyişlerin yapılması, mal veya hizmetin alınması, teslim almaya ilişkin işlemlerin yapılması, belgelendirilmesi ve ödeme için gerekli belgelerin hazırlanması için Harcama Yetkilisi tarafından belirlenen kişi veya kişiler,
u) YÖKSİS: Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı ortak veri tabanı
ü) Bölgesel Kalkınma Odaklı Misyon Farklılaşması ve İhtisaslaşması Programı: YÖK ve Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı öncülüğünde desteklenen Üniversitelerin Bölgesel Kalkınma Odaklı Misyon Farklılaşması ve İhtisaslaşması Programı
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM |
Organlar ve Görevleri |
BAP Komisyonu
Madde 3. Bu yönergede belirtilen görevlerin yürütülmesi için Üst Yönetici veya görevlendireceği bir Komisyon Başkanının başkanlığında BAP Koordinatörü, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Müdürü, Madencilik ve İhtisaslaşma Koordinatörü ile Senatonun önerisiyle Üst Yönetici tarafından görevlendirilen, uluslararası atıf indekslerince taranan dergilerde yayını olan ve/veya yayınlarına bu indekslerce taranan dergilerde atıf yapılan kişilerden oluşan en az 7 (yedi) en çok 11 (onbir) öğretim üyesinden oluşan bir komisyon kurulur.
Komisyon üyeleri, Gümüşhane Üniversitesinde var olan bilim dalları arasında denge gözetilmek suretiyle 4(dört) yıl için görevlendirilir. Süresi biten üye aynı usulle yeniden görevlendirilebilir. Asli görevleri nedeniyle komisyonda bulunan üyelerin her ne şekilde olursa olsun esas görevlerinden ayrılmaları halinde komisyondaki görevleri de kendiliğinden sona erer. Üst Yönetici gerekli gördüğü hallerde görev sürelerinin dolmasını beklemeden komisyon üyelerinde değişiklik yapabilir. Üyeler bir ay önceden yazılı olarak bildirmek koşuluyla istifa edebilir. Geçerli bir mazeret bulunması halinde süre koşulu aranmaz.
Komisyon toplantılarına resmi izin, görevlendirme veya sağlık sorunu gibi yasal bir mazereti olmaksızın bir yıl içerisinde 3(üç) kez katılmayan üyenin görevi kendiliğinden sona ermiş sayılır.
Komisyon, Komisyon Başkanının çağrısı üzerine en az ayda 1(bir) kez gündemli olarak salt çoğunlukla toplanır. Komisyonda alınan kararlar açık oylama yapılarak oy birliği veya oy çokluğu ile alınır. Oyların eşit olması halinde, komisyon başkanının kullandığı oy belirleyicidir.
Komisyon toplantılarında alınan kararların veya proje önerilerinin, Gelişme ve Sonuç Raporlarının başkaları tarafından kullanılma olasılığı engellenecek şekilde gizliliğine riayet edilmesinden komisyona katılanlar sorumludur. Gizliliğe aykırı davranan komisyon üyeleri hakkında yasal işlem yapılması hususunda BAP Koordinatörü Üst Yöneticiye bilgi verir.
Komisyonun Görevleri
Madde 4. Komisyonun görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır:
a) Komisyonun çalışma takvimini belirler.
b) Proje başvuru takvimini hazırlayarak duyurur.
c)Proje Değerlendirme Kurullarının üyelerini belirler, gerektiğinde değiştirir ve çalışma esaslarını tespit eder.
ç) Komisyon üyeleri arasından Proje Değerlendirme Kurulu Başkanlarını atar, gerektiğinde değiştirir.
d) Projelerle ilgili formları hazırlayarak araştırmacılara duyurur.
e) Projelere sağlanacak destek üst limitlerini komisyonun her yıl ilk toplantısında belirleyerek Üst Yöneticinin onayına sunar.
f) BAP başvuruları ve değerlendirmelerinde dikkate alınacak ilkeleri belirler ve araştırmacılara duyurur.
g) Başvurusu alınan proje önerilerini Proje Değerlendirme Kurullarına ve/veya hakemlere gönderir. Gelen raporları değerlendirerek projenin desteklenip desteklenmeyeceğine karar verir.
ğ) Komisyon, Proje Değerlendirme kurullarının veya hakemlerin görüşlerini dikkate alarak başvurunun desteklenmesine, revize edilmesi için yürütücüye geri gönderilmesine ya da reddedilmesine karar verir.
h) Revizyondan gelen proje başvurularını yeniden değerlendirmek üzere Proje Değerlendirme Kurullarına ve/veya hakemlere gönderir. Gelen raporları dikkate alarak Proje önerisinin desteklenmesine, ikinci defa revize edilmesi için tekrar yürütücüye geri gönderilmesine ya da reddedilmesine karar verir.
ı) Komisyon, proje başvurusunda önerilen bütçeyi gerekçeli kararı ile azaltabilir, arttırabilir, önerideki talepleri kısmen veya tamamen iptal edebilir ve/veya projenin süresinin, türünün, adının değiştirilmesini talep edebilir.
i) Komisyon üyelerinden birinin yürütücü veya araştırmacı olduğu proje hakkında karar gerektiren bir gündem maddesi varsa, projenin görüşülmesi, tartışılması ve karara bağlanması esnasında, ilgili üye toplantı odasından çıkar ve oy hakkı yoktur.
j) Proje başvurusu ile ilgili kararlar proje yürütücülerine duyurulur. Projenin kabul edilmesi durumunda yürütücü tarafından imzalanan, Komisyon Başkanı veya Üst Yönetici tarafından onaylanan protokol sisteme yüklenerek projenin yürüyen proje durumuna geçmesi sağlanır. Proje yürüyen statüsüne geçmeden proje ile ilgili işlemler başlatılamaz.
k) Tez, etkinlik ve patent projelerini değerlendirerek doğrudan karara bağlar.
l) Desteklenmesine karar verilen projeler için ayrıntıların belirtildiği bir sözleşme protokolü hazırlar.
m)Yürütülmekte olan proje gelişme raporlarını hakeme gönderir ve gelen raporu değerlendirerek, projenin devamına veya iptaline karar verir.
n) Proje yürütücülerinden gelen ek süre, ek bütçe ve diğer talepleri değerlendirerek, karara bağlar.
o) Gerekli gördüğü hallerde proje çalışmalarını Proje Değerlendirme Kurulu ile birlikte yerinde inceleyebilir, proje yürütücülerini değiştirebilir, projeyi yürürlükten kaldırabilir.
ö) Protokol ve yönerge maddelerine aykırı durumlarda gerekli yaptırımlara karar verir.
p) Gerektiğinde öncelikli araştırma alanlarını ve konularını belirler ve duyurur. Komisyon, her yılın ikinci yarısında, bir sonraki yılda esas alınacak öncelikli Araştırma alanlarını Sağlık Bilimleri, Fen Bilimleri, Sosyal Bilimler, Spor Bilimleri, Eğitim Bilimleri ve Sanat Dalları için ayrı ayrı proje değerlendirme kurullarının da görüşlerini alarak Devlet Planlama Teşkilatı, Yüksek Öğretim Kurulu, Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu ve Bölgesel Kalkınma Ajansları tarafından açıklanan hedefleri bilim politikalarını da dikkate alarak belirler ve Üniversite Senatosuna sunar. Öncelikli alanlar Senato tarafından kesinleştirilir.
r) Bilimsel araştırma projelerinin finansmanında kullanılmak üzere ilgili hükümlerce belirtilen esas ve usuller ile tanımlanan gelirlerden oluşturulan BAP bütçe çalışmasını yapar, bağış ve yardımları teşvik eder.
s) Her yılın sonunda desteklenen, incelemeye alınan, devam eden ve tamamlanan projeler hakkında Rektörlüğe rapor sunar.
ş) Projenin hazırlanması, yürütülmesi sonuçlandırılması ve BAP ile alakalı yürürlükte olan mevzuat ve uygulanması gereken kurallar hakkında danışmanlık hizmeti verir.
t) Üst Yöneticinin verdiği diğer görevleri yerine getirir.
BAP Koordinatörü ve Koordinatör Yardımcısı
Madde 5.
a) BAP Koordinatörü, BAP biriminin faaliyetlerinin Gümüşhane Üniversitesi adına yürütülmesinden sorumludur. Uluslararası atıf indekslerince taranan dergilerde yayını olan ve/veya yayınlarına bu indekslerce taranan dergilerde atıf yapılan Gümüşhane Üniversitesi öğretim üyeleri arasından Üst Yönetici tarafından atanır ve Üst Yöneticiye karşı sorumludur. BAP Koordinatörünün görev süresi 4(dört) yıldır. Süresi biten koordinatör aynı usulle yeniden atanabilir.
b) BAP Koordinatör yardımcısı, BAP biriminin faaliyetlerinin yürütülmesinde BAP Koordinatörüne yardımcı olur. Uluslararası atıf indekslerince taranan dergilerde yayını olan ve/veya yayınlarına bu indekslerce taranan dergilerde atıf yapılan öğretim üyeleri arasından BAP Koordinatörünün önerisi üzerine Üst Yönetici tarafından atanır ve sayısı 2(iki) kişiyi geçemez. Koordinatörün görev süresi dolduğunda Koordinatör Yardımcısının da görev süresi sona erer.
BAP Koordinatörünün Görevleri:
Madde 6. BAP Koordinatörü aşağıdaki görevleri yerine getirir:
a) BAP Biriminin program ve faaliyetlerini yönerge ve komisyon kararları doğrultusunda düzenlemek ve yürütmek.
b) Komisyon Başkanı görevi başında bulunmadığı zamanlarda, Komisyon Başkanlığına vekâlet etmek.
c) İşleyişin düzgün yürütülmesi için gerekli önerileri komisyona sunmak.
ç) Projelerle ilgili duyuruları hazırlamak, yazışmaları yapmak.
d) Komisyon toplantıları için gündemi hazırlamak.
e) Komisyon toplantılarında raportörlük yapmak.
f) Birim ve komisyon faaliyetlerinde iletişim ve koordinasyonu sağlamak.
g) Üst Yönetici ve ilgili Komisyon Başkanına komisyon ve birim çalışmaları hakkında dönemsel yazılı raporlar sunmak.
ğ) Proje satın alma işlemleri ile ilgili olarak gerçekleştirme görevlisi atamak.
h) Projeler ile ilgili idari ve mali işlemlerin yapılmasını ve eşgüdümünü sağlamak.
ı) Projenin hazırlanması, yürütülmesi sonuçlandırılması ve BAP ile alakalı yürürlükte olan mevzuat ve uygulanması gereken kurallar hakkında danışmanlık hizmeti vermek.
i) Komisyon başkanının verdiği diğer görevleri yerine getirmek.
Proje Değerlendirme Kurulu (PDK)
Madde 7. Fen, Sağlık, Sosyal, Eğitim Bilimleri ve Sanat dallarından olmak üzere ulusal/uluslararası bilimsel etkinlikleri göz önüne alınarak seçilir. Ayrıca Bölgesel Kalkınma Odaklı Misyon Farklılaşması ve İhtisaslaşması Programı kapsamında BAP Komisyonunun çalışmalarına katkı sağlamak amacıyla gerek görülmesi durumunda proje değerlendirme kurulu oluşturulabilir. Proje değerlendirme kurulu Madencilik ve İhtisaslaşma Koordinatörü veya Koordinatör Yardımcısı başkanlığında alt çalışma gurubu başkanı veya üyeleri arasından oluşturulur. Madencilik İhtisaslaşma Proje Değerlendirme Kurulu hariç Proje değerlendirme Kurulları en fazla yedişer üyeden oluşur.
Proje Değerlendirme Kurulu üyeleri 4(dört) yıllığına Komisyon tarafından seçilir. Bu kuruldaki üyelerin en az birer üyesi ilgili Fen, Sağlık, Sosyal, Eğitim Bilimleri ve Sanat Enstitülerinden seçilir. Proje Değerlendirme Kurulu başkanı komisyon üyeleri arasından seçilir. Proje Değerlendirme Kurulu başkanı üyeler arasından bir yardımcı seçer ve komisyona bildirir. Proje Değerlendirme Kurulu Başkanı görevi başında olmadığı zaman yardımcısı vekâlet eder. Kurul üyeleri projeyi her yönüyle değerlendirir. Gerektiğinde ilgili uzman gruplarına gönderir ve değerlendirme sonucu ile birlikte komisyona sunar. Proje Değerlendirme Kurulu toplantılarına resmi izin, görevlendirme veya sağlık sorunu gibi yasal bir mazereti olmaksızın 1 (bir) yıl içerisinde 3(üç) kez katılmayan üyenin görevi kendiliğinden sona ermiş sayılır.
Proje Değerlendirme Kurullarının Görevleri
Madde 8. Proje Değerlendirme Kurulları aşağıdaki görevleri yerine getirir:
a) Proje Değerlendirme Kurulları, komisyonun belirlediği takvime uygun olarak toplanır ve alınan kararları Komisyona bildirir.
b) Projelere ait tüm işlemler Proje Değerlendirme Kurulu Başkanı tarafından izlenir. Proje Değerlendirme Kurulu Üyeleri Komisyona karşı sorumludurlar.
c) Proje Değerlendirme Kurulları, gerektiğinde projeleri değerlendirmek üzere, en az biri üniversite dışından olmak üzere 2(iki) ya da 3(üç) hakeme proje önerisini inceleterek görüş alır ve değerlendirmesini yaparak gerekli kararı komisyona iletir.
ç) Proje Değerlendirme Kurulu üyelerinden birinin yürütücüsü olduğu proje hakkında karar gerektiren bir gündem maddesi varsa, projenin görüşülmesi, tartışılması ve karara bağlanması esnasında, ilgili üye toplantı odasından çıkar ve oy hakkı yoktur.
d) Projenin hazırlanması, yürütülmesi sonuçlandırılması ve BAP ile alakalı yürürlükte olan mevzuat ve uygulanması gereken kurallar konusunda danışmanlık hizmeti verir.
BAP Koordinasyon Birimi
Madde 9. Bilimsel Araştırma Projeleri Komisyonunun sekretarya hizmetlerinin yürütülmesi, bütçe ödeneklerinin özel hesaba aktarılması, özel hesaba ilişkin iş ve işlemlerin yürütülmesi ve Gümüşhane Üniversitesi araştırmacılarının görev aldığı ulusal ve uluslararası organizasyonlarca desteklenen projelerin ilgili mevzuatla belirlenen süreçlerinin yürütülmesi, izlenmesi, teşvik ve koordine edilmesi, Gümüşhane Üniversitesinin araştırma performansının ölçülmesi, değerlendirilmesi ve araştırma politikalarının belirlenmesiyle ilgili faaliyetlerin yürütülmesi ve Koordinatörün bilimsel araştırma projeleri ile ilgili olarak vereceği diğer görevleri ilgili birimlerle koordine halinde yürütmekle sorumlu birimdir.
BAP Koordinasyon Biriminin Görevleri
Madde 10. BAP Koordinasyon Birimi aşağıdaki görevleri yerine getirir:
a) Üniversitemizin bilimsel ve akademik çalışmalarını artırmak için gerekli her türlü eğitim, toplantı, fuar, konferans gibi aktiviteleri düzenler.
b) Akademik birimlerdeki bilimsel araştırmalarda kullanılabilecek her türlü makine, cihaz, alet ve ekipmanın envanterini tutar.
c) Akademik birimlerdeki bilim insanı veri tabanını oluşturur ve güncel tutulmasını sağlar, ilgili yazışmaları yürütür.
ç) Komisyon kararları doğrultusunda BAP ile ilgili işleri yürütür.
d) BAP satın alma işlemlerini yürütür.
e) Yeni projeler üretmek için inovasyon toplantıları düzenler.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM |
Proje Destek Türleri |
Madde 11. BAP Koordinasyon Birimi tarafından desteklenen proje türleri aşağıda listelenmiştir. BAP Komisyonu belirtilen bu projelerin kapsamında değişiklik yapabilir, gerekli gördüklerini uygulamadan kaldırabilir, yeni proje türleri oluşturabilir.
1) GÜBAP2901: Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Destek Programı
Genel amacı, üniversitemizin araştırma kapasite ve becerisinin gelişmesine katkıda bulunmak olan bu programın özel amacı, bilim literatürüne özgün katkılar sağlamak, öncelikli araştırma alanlarında araştırmalar yaparak ülkemizin teknoloji üretimine ve dolayısıyla rekabet gücünün artmasına destek olmak, bölgemiz ve ülkemizin sosyo-ekonomik gelişimine katkıda bulunmaktır. Bu program ile desteklenen projeler AR-GE kapsamındadır.
Proje süresi, en az 12 ay, ek süreler dâhil en fazla 36 ay olabilir. Üst destek sınırı, komisyonun her yıl ilk toplantısında Rektörlüğe önerilir ve Rektörlükçe belirlenir. Makine- teçhizat talepleri toplam bütçenin yarısından fazla olamaz. Bu program kapsamında, altyapı oluşturmaya yönelik olan projeler desteklenmez. Her yıl Nisan ve Eylül olmak üzere 2(iki) dönemde başvuru alınır. Son başvuru tarihleri komisyon tarafından belirlenir ve duyurulur. Bu kapsamda, bir öğretim üyesi aynı anda en fazla 2(iki) projede yürütücü olabilir.
2) GÜBAP2902: Hızlı Destek Programı
Genel amacı üniversite araştırma kapasite ve becerisinin gelişmesine katkıda bulunmak olan bu programın özel amacı, acil, kısa süreli, küçük bütçeli araştırma ve geliştirme projelerine destek sağlamaktır. Proje önerilerinin alınma ve değerlendirme sürecinin uzun sürmesi, mali, idari ve benzeri bürokratik sorunlar, araştırma faaliyetlerinin planlanması ve etkin bir şekilde yürütülmesinde bazı sıkıntılara neden olmaktadır. Özellikle, bazı araştırmaların teknolojide ve bilim dünyasında yaşanan hızlı değişimler nedeniyle daha kısa sürede tamamlanması gerekmektedir. Bu sorunların giderilmesi için hazırlanan bu program, araştırmalara daha hızlı kaynak aktarmak ve daha az bütçe ile tamamlanmasını sağlamaktır. Bu program ile desteklenen projeler AR-GE kapsamındadır.
Bu program kapsamındaki bir proje tamamlanmadan, aynı program kapsamında yeni bir proje önerilemez. Proje süresi en az 6(altı) ay, en fazla 12 ay olabilir. Ek süre verilmez. Üst destek sınırı, komisyonun her yıl ilk toplantısında Rektörlüğe önerilir ve Rektörlükçe belirlenir. Makine- teçhizat talepleri toplam bütçenin yarısından fazla olamaz. Başvurularda herhangi bir zaman sınırlaması yoktur.
3) GÜBAP2903: AR-GE Başlangıç Destek Programı
Genel amacı üniversite araştırma kapasite ve becerisinin gelişmesine katkıda bulunmak olan bu programın özel amacı, daha önce üniversitemizde BAP projesi yürütücülüğü yapmamış yeni başlayan öğretim üyelerine (Gümüşhane Üniversitesinde öğretim üyeliğine son üç yıl içinde atanmış olanlar) araştırma altyapıları oluşturabilmeleri ve bir araştırma programı başlatabilmeleri için destek sağlamaktır.
Bu program kapsamında, programın gerekçesine uygun öğretim üyesi, en çok 1(bir) projede yürütücü olabilir ve programdan 1(bir) defa yararlanabilir. Proje süresi en az 12 ay, ek süreler dâhil en fazla 24 ay olabilir. Üst destek sınırı, komisyonun her yıl ilk toplantısında Rektörlüğe önerilir ve Rektörlükçe belirlenir. Makine-teçhizat talepleri toplam bütçenin yarısından fazla olamaz. Başvurularda herhangi bir zaman sınırlaması yoktur.
4) GÜBAP2904: Madencilik İhtisaslaşma Destek Programı
Genel amacı, Bölgesel Kalkınma Odaklı Misyon Farklılaşması ve İhtisaslaşma programı kapsamında bölgesel kalkınma misyonunun gelişmesine katkıda bulunmak olan bu programın özel amacı bölgenin ve ülkenin madencilik alanında rekabet gücünü artırmayı, üniversite akademik personelinin bölgesel kalkınma misyonuna katkı sağlamasını ve akademik çalışmaların sektörün gelişimine yönlendirilmesini hedefleyen, kişisel veya disiplinler arası bilimsel araştırma ve geliştirme faaliyetlerinin gelişimine katkıda bulunmaktır.
Bu programa başvuru öncesi Madencilik İhtisaslaşma Koordinatörlüğünün onayı aranır. Madencilik İhtisaslaşma Koordinatörlüğü tarafından değerlendirilerek BAP Komisyonu tarafından karara bağlanır. Bu programın alt türlerindeki üst destek sınırları, her yıl ihtisaslaşma ile ilgili Üniversitemiz için bütçe miktarlarının belirlenmesi sonrası komisyonun ilk toplantısında Rektörlüğe önerilir ve Rektörlükçe belirlenir. Gerekli görüldüğü taktirde komisyon yıl içerisinde yeni bütçe önerisinde bulunabilir. Bu program kapsamında Üniversiteye tahsis edilen fonlar kullanılır. Bu program kapsamında
Üniversiteye tahsis edilen fonlar kullanılır. Bu kapsamda, bir araştırmacı aynı anda en fazla 2(iki) projede yürütücü olmak üzere 4 (dört) projede görev alabilir. 2904-E Altyapı Projeleri Destek Programı ve 2904-F Eğitim Projeleri Destek Programı kapsamındaki projeler bu sayıya dahil edilmez. Bu programa ait alt proje türleri aşağıdaki gibidir.
GÜBAP 2904-A: Madencilik İhtisaslaşma Ar-Ge Odaklı Projeler Destek Programı
Amaç: Bu program, Ar-Ge odaklı projelerle uluslararası literatürdeki önemli boşlukları doldurarak bilimsel gelişime katkı sağlamayı hedefler. Projelerden, yeni yöntemlerin geliştirilmesi, bilimsel boşlukların doldurulması ve yüksek etkili araştırma çıktıları üretilmesi beklenmektedir. Bu kapsamda projeler, özgün modeller ve yenilikçi çözümler sunarak hem bilim dünyasında hem de uygulamada yüksek etki potansiyeline sahip olmalıdır. İlgili proje için ek bütçe oranı toplam bütçenin %25'inden fazla olamaz.
Proje süresi: 24 Ay (Ek süreler dahil 36 ayı geçemez).
Başvuru dönemleri: 1 Mayıs -- 31 Mayıs / 1 Ekim -- 31 Ekim
GÜBAP 2904-B: Madencilik İhtisaslaşma Projeleri Hızlı Destek Programı
Amaç: Hızlı Destek Modülünün amacı, üniversitemiz akademik birimlerinde, uygulama ve araştırma merkezlerinde veya enstitülerinde madencilik konularını kapsayan alanlarda yürütülecek kısa süreli, küçük bütçeli araştırma ve geliştirme projelerine destek sağlamaktır. İlgili proje için ek bütçe oranı toplam bütçenin %25'inden fazla olamaz.
Proje süresi:12 Ay (Ek süre alınamaz).
Başvuru dönemleri: Sürekli açık
GÜBAP 2904-C: Madencilik İhtisaslaşma Ürün Odaklı Sektör İşbirliği Projeleri Destek Programı
Amaç: Bu program, madencilik sektörü ve maden menşeili malzemelerle tüm sektörlere yönelik Ar-Ge ve inovasyon çıktısı üretme (patent, faydalı model vb.) potansiyeli olan, yenilikçi yaklaşımlarla üretim yöntemleri geliştirmeyi, verimliliği artırmayı ve sürdürülebilir kaynak yönetimini sağlamayı hedefleyen Ar-Ge projelerine destek vermektedir. Bu program, sanayi-üniversite iş birliği ile sanayinin sorunlarına çözüm odaklı yaklaşımlar geliştirmeyi amaçlayan projeleri destekler. Projelerden, sanayiye yönelik yeni teknoloji transferleri, yenilikçi modeller geliştirilmesi ve sektöre doğrudan katkı sağlayacak uygulamaların üretilmesi beklenmektedir. Ayrıca, yazılım ve yapay zekâ teknolojilerinin kullanımıyla inovatif çözümler geliştirilmesi ve dijital dönüşümün desteklenmesi hedeflenmektedir. Bu proje kapsamında, toplam bütçenin en az %25'i iş birliği yapılan kurum/kuruluş tarafından nakdi ve/veya ayni olarak karşılanmalıdır. Proje kabul edildikten sonra iş birliğine yönelik protokol imzalanmalı ve BAP Koordinatörlüğüne sunulmalıdır. İlgili proje için ek bütçe oranı toplam bütçenin %25'inden fazla olamaz.
Proje süresi: 24 Ay (Ek süreler dahil 36 ayı geçemez).
Başvuru dönemleri: Sürekli açık
GÜBAP 2904-D: Madencilik İhtisaslaşma Madenciliğin Sosyal Boyutları Araştırma Destek Programı
Amaç: Bu program, madencilik sektörünün sosyolojik, psikolojik, ekonomik ve kültürel boyutlarını araştırmayı amaçlayan projelere destek sağlar. Program, madenciliğin bireyler ve toplum üzerindeki etkilerini analiz ederek:
a) Beşerî bilimlerin veri toplama ve analiz yöntemleri ile sektördeki mevcut durumuntespiti ve bu bağlamda yenilikçi yaklaşımlar geliştirilmesini,
b) Kamu politikalarının geliştirilmesi süreçlerinde madencilik odaklı bilimsel temeller oluşturulmasını,
c) Teknolojik ilerlemelerin sosyal etkilerinin değerlendirilmesini hedefler.
Projelere, toplumsal ve kamusal fayda sağlayacak somut çıktılar ve çözüm önerileri geliştirme sorumluluğu yüklenir. İlgili projede ek bütçe talep edilemez.
Proje süresi: 24 Ay (Ek süreler dahil 36 ayı geçemez).
Başvuru dönemleri: Sürekli açık.
GÜBAP 2904-E: Madencilik İhtisaslaşma Eğitim ve/veya İş Gücü Geliştirme Destek Programı
Amaç: Bu program, madencilik ve sanayi üretim teknolojileri ile ekipmanlarına yönelik bilgi ve becerilerin geliştirilmesini, sektörün ihtiyaçlarına çözüm odaklı yaklaşımlar sunmayı amaçlar. Ayrıca, mesleki eğitim programları, çalıştaylar, bilimsel toplantılar ve etkinliklerle madencilik alanındaki bilgi ve tecrübelerin paylaşılmasını teşvik eder. Projelerden, kamu, özel sektör ve farklı sektörlerden katılımcıların aktif yer alacağı, uygulamalı etkinliklerle desteklenen, sektöre yönelik beceri kazandıran ve iş gücü gelişimine katkı sağlayan faaliyetler sunması beklenmektedir. İlgili projede ek bütçe talep edilemez.
Proje süresi: 12 Ay (Ek süre alınamaz).
Başvuru dönemleri: Sürekli açık.
5) GÜBAP2905: Sanayi İşbirliği Destek Programı
Üniversite dışı kurum veya kuruluşlar ile üniversite birimlerinin veya öğretim üyelerinin müştereken verdiği bütçesinin en az %30'u işbirliği yapılan kurum/kuruluş tarafından ayni ve/veya nakdi olarak karşılanan, üniversite dışı kuruluşlar ile müştereken düzenlenen, uygulamaya yönelik projelerdir.
Başvurularda herhangi bir zaman sınırlaması yoktur. Proje süresi, en az 12 ay, ek süreler dâhil en fazla 36 ay olabilir. Üst destek sınırı, komisyonun her yıl ilk toplantısında Rektörlüğe önerilir ve Rektörlükçe belirlenir. Bu kapsamda, bir öğretim üyesi aynı anda en çok 2(iki) projede yürütücü olabilir.
6) GÜBAP2906: Eş finansman Destek Programı
Üniversitemiz öğretim üyelerinden birinin proje yürütücüsü olduğu ve üniversitemizin paydaş olarak eş finansman desteği sağlaması zorunlu olan projelerdir. Başvurularda herhangi bir zaman sınırlaması yoktur. Proje süresi, en az 18 ay, ek süreler dâhil en fazla 36 ay olabilir. Üst destek sınırı, komisyonun her yıl ilk toplantısında Rektörlüğe önerilir ve Rektörlükçe belirlenir. Toplam bütçenin en az %10'u işbirliği yapılan kurum/kuruluş tarafından nakdi ve/veya ayni olarak karşılanmalıdır. Bu kapsamda, bir öğretim üyesi aynı anda en çok 2(iki) projede yürütücü olabilir.
7) GÜBAP2907: Lisansüstü Öğrenci Destek Program
Yüksek lisans, doktora, tıpta/dişte uzmanlık ve sanatta yeterlik tezlerini kapsayan, bir öğretim üyesinin yürütücülüğünde tez aşamasındaki öğrencileri ile birlikte yürüttükleri araştırma projeleridir. Yüksek lisans ve doktora tez projeleri için sağlanan üst destek sınırı, komisyonun her yıl ilk toplantısında Rektörlüğe önerilir ve Rektörlükçe belirlenir. Proje süreleri en az 6(altı) ay, en fazla ek süreler dâhil yüksek lisans için 24 ay, doktora ve tıpta/dişte uzmanlık için 36 aydır. Bu kapsamda, bir öğretim üyesi aynı anda en çok 2(iki) projede yürütücü olabilir. Başvuruların ilgili lisansüstü öğrencisinin tez aşamasına geçmesini takip eden 6(altı) ay içinde yapılması gerekir. Başvurularda herhangi bir zaman sınırlaması yoktur. Bu program ile desteklenen projeler AR-GE kapsamındadır.
Bölgesel Kalkınma Odaklı Misyon Farklılaşması ve İhtisaslaşması kapsamında başvuru yapmak isteyen yürütücüler, Tez Öneri Formuna tez önerisinin kabul edildiğine dair Enstitü Yönetim Kurul Kararını ekleyip Madencilik İhtisaslaşma Koordinatörlüğüne teslim etmelidirler. Proje Yürütme Kurulunca verilecek kararla birlikte BAP Otomasyonundan proje önerisinde bulunabilirler. Başvuru esnasında Madencilik İhtisaslaşma Kararı otomasyona yüklenmelidir.
Bölgesel Kalkınma Odaklı Misyon Farklılaşması ve İhtisaslaşması kapsamında değerlendirilecek olan lisansüstü tez proje önerileri ile diğer lisansüstü tez proje önerilerine sağlanacak üst destek sınırları, bu program kapsamında ayrı ayrı değerlendirilerek komisyonun her yıl ilk toplantısında Rektörlüğe önerilir ve Rektörlükçe belirlenir.
8) GÜBAP2908: Bilimsel Etkinlik Düzenleme Destek Programı
Gümüşhane Üniversitesi ev sahipliğinde düzenlenecek ulusal veya uluslararası bilimsel içerikli, bilim ve danışma kurulu gibi organları olan, sözlü veya poster sunumlarının hakem değerlendirmesiyle belirlendiği ve bildiri kitabının basıldığı Kongre, Kurultay, Konferans, Forum, Sempozyum, Çalıştay vb bilimsel etkinlikler veya Üniversitemizin bilimsel etkinliklerinin tanıtıldığı, firmalar arası fikir alışverişlerinin yapıldığı böylece üniversite sanayi işbirliğinin etkin bir şekilde tesis edilebilme olanağının sağlandığı organizasyonlara yönelik projelerdir.
Bu kapsamdaki proje destek başvuruları etkinliğin gerçekleşme tarihinden en az 45 gün önce yapılmak zorundadır. Süresi içerisinde yapılmayan başvurular için hak iddia edilmez. Etkinlik içerisinde yer alan etkinlikler için destek istenmez. Aynı anda birden fazla etkinlik desteklenmez.
Sağlanacak üst destek sınırı, komisyonun her yıl ilk toplantısında Rektörlüğe önerilir ve Rektörlükçe belirlenir. Proje süresi en az 3(üç) ay, en fazla ek süreler dâhil 18 aydır. Bu kapsamda, bir öğretim üyesi aynı anda en çok 2(iki) projede yürütücü olabilir. Başvurularda herhangi bir zaman sınırlaması yoktur.
9) GÜBAP2909: Bilimsel Yayın Destek Programı
Üniversitemiz mensubu bilim insanlarının üretecekleri bilimsel yayınların (Kitap ve üniversite dergi) yayımlanabilmeleri için yayıma hazırlanması, gönderilmesi ve her türlü baskı ve diğer giderlerinin karşılanması için sunulan projelerdir.
Bu projeler; yayından sonra, ilgili eserin fotokopisi, yapılan harcamaları ve talepleri gösterir belgelerle birlikte BAP Birimine özel form kullanılarak sunulur. Bu proje kapsamında sağlanacak üst destek sınırı, komisyonun her yıl ilk toplantısında Rektörlüğe önerilir ve Rektörlükçe belirlenir. Proje süresi en az 12 ay, en fazla ek süreler dâhil 24 aydır. Bu kapsamda, bir öğretim üyesi aynı anda en çok 2(iki) projede yürütücü olabilir. Başvurularda herhangi bir zaman sınırlaması yoktur.
Projelerden üretilen yayınlarda BAP Biriminin desteği mutlaka belirtilmelidir. Bu yolla üretilen yayınların tüm telif hakkı Gümüşhane Üniversitesine aittir.
10) GÜBAP2910: Patent Destek Programı
Üniversitemiz mensubu bilim insanlarının, lisans veya lisansüstü öğrencilerinin ürettikleri ürünlerin patent başvurularına ait her türlü giderlerinin karşılanması için sunulan projelerdir. Bu proje kapsamında sağlanacak üst destek sınırı, komisyonun her yıl ilk toplantısında Rektörlüğe önerilir ve Rektörlükçe belirlenir. Proje süresi en az 12 ay, en fazla ek süreler dâhil 24 aydır. Bu kapsamda, bir öğretim üyesi aynı anda en çok 2(iki) projede yürütücü olabilir. Başvurularda herhangi bir zaman sınırlaması yoktur. Bu yolla ortaya çıkan ürünlerin tüm telif hakkı Gümüşhane Üniversitesine aittir.
11) GÜBAP2911: Lisans Öğrencisi Destek Programı
Üniversitemizin lisans düzeyinde eğitim verilen birimlerine kayıtlı öğrencilerinin AR- GE kültürlerinin oluşturulması, araştırma faaliyetlerine özendirilmesi ve araştırma yapmaya teşvik edilmesi amacıyla oluşturulan araştırma projeleridir.
Proje başvuruları, üniversitemizde görev yapmakta olan bir öğretim üyesinin yürütücülüğünde yapılmalıdır. Bu proje kapsamında sağlanacak üst destek sınırı, komisyonun her yıl ilk toplantısında Rektörlüğe önerilir ve Rektörlükçe belirlenir. Proje süresi en az 3(üç) ay, en fazla ek süreler dâhil 12 aydır. Bu kapsamda, bir öğretim üyesi aynı anda en çok 2(iki) projede yürütücü olabilir. Başvurularda herhangi bir zaman sınırlaması yoktur.
BEŞİNCİ BÖLÜM |
Projelerin Kabulü, Değerlendirilmesi, Desteklenmesi ve İzlenmesi |
Madde 12. Desteklenecek projeler, aşağıda belirtilen esaslara uygun olarak Komisyonca belirlenir.
a) Araştırma projeleri, Üniversite Senatosu'nun belirlediği üniversite bilim politikasına, Bölgesel Kalkınma Planında öncelikli alanlara ve Beş Yıllık Kalkınma Planında belirtilen ülke bilim politikasına uygun konulara öncelik verilerek değerlendirilir ve seçilir.
b) Araştırma projelerinin evrensel ve ulusal bilime, ülkenin teknolojik, ekonomik, sosyal ve kültürel kalkınmasına katkı sağlaması, yayın veya patentle sonuçlanması esastır.
c) Temel Bilimler içerikli, sonuçları uygulamaya dönük, kaynakları ve faaliyetleri bakımından çok katılımlı, çok merkezli, kurumlar arası, uluslararası ve disiplinler arası projelere öncelik verilir.
ç) Projeler Fen, Sağlık, Sosyal Bilimler ve Sanat dallarında ayrı gruplar halinde değerlendirilir ve desteklenir.
d) Ulusal/Uluslararası alanda tanınmış ve kabul edilmiş dergilerde yayımlanmış konu ile ilgili orijinal araştırmaları ya da yayınları olan yürütücü ve araştırmacıların projelerine öncelik verilir.
e) Daha önce GÜBAP2901, GÜBAP2902, GÜBAP2903, GÜBAP2904, GÜBAP2905, GÜBAP2906, GÜBAP2907 ve GÜBAP2909 destek programları kapsamında desteklenen projeler sonuçlandıktan sonra ilgili projeden 2(iki) yıl içerisinde Science Citation Index (SCI), Science Citation Index-Expanded (SCI-E), Social Science Citation Index (SSCI), Arts and Humanities Citation Index (AHCI), Emerging Sources Citation Index (ESCI), TÜBİTAK Ulakbim veya Gümüşhane Üniversitesi Senatosu tarafından belirlenen alan indekslerinde taranan dergilerde yayını bulunmayan yürütücülerin yeni proje önerilerine Madde 20 hükümleri uygulanır.
f) Kamu, özel sektör ve uluslararası kuruluşlar tarafından maddi olarak desteklenen tercihen bir ürün ya da hizmet zincirinin halkalarına yönelik projelere öncelik verilir.
g) "Proje Yönetimi Sertifikası" olan kişilerin projelerine öncelik verilir.
ğ) Anket çalışması, insan ve hayvan deneyleri içeren projelerde ilgili etik kurullardan onay alınması zorunludur.
h) Proje kapsamında satın alınması istenen üniversitemizde bulunmayan cihaz ve teçhizatın alımları için alım gerekçeleri belirtilmeli, teknik şartnameler ve tahmini fiyatı proforma faturalarla belgelendirilmelidir.
Proje Başvurusu
Madde 13. Proje yürütücüsü, BAP Otomasyon sistemi üzerinden proje başvurusunu gerçekleştirir. Bağlı olduğu Bölüm Başkanlığı, Dekanlık/Enstitü/Yüksekokul yönetiminin onayladığı ön değerlendirme formu, proje yürütücüsü/araştırmacı özgeçmiş formları, gerekli ise etik kurul belgesi, proforma faturalarını başvuru dosyasına ekleyerek BAP koordinasyon birimine sunması halinde proje başvuru süreci tamamlanmış olur.
Proje başvuru formatına uygun hazırlanmayan, bilgi ve belge eksikliği olan projeler eksiklerin giderilmesi için yürütücüye iade edilir. Etik kurul belgesi olmayan proje önerileri gündeme alınır. Ancak Etik kurul belgesi izni getirilmeden satın alma süreci başlatılmaz.
Proje başvurusu veya değerlendirme aşamasından sonra yürütücüye iletilen düzeltmelerin en geç 1 (bir) ay içerisinde tamamlanması gerekmektedir. İlgili sürenin aşılması halinde proje başvurusu sistemden kaldırılır. İlgili projede yer alan yürütücü ve/veya araştırmacı ve/veya danışman tarafından 6 (altı) ay süre ile herhangi bir proje başvurusu yapılamaz.
Projelerin Kabulü
Madde 14. BAP Birimine sunulan proje önerileri, gerekli koşulları sağlayıp sağlamadığının incelenmesi amacıyla ön değerlendirmeye alınır. Ön değerlendirme aşamasında şartları sağlayan proje önerileri, Koordinatör tarafından Komisyona sunulur. Komisyon proje önerilerini inceleyerek değerlendirilmesi için ilgili proje değerlendirme kurullarına gönderir ya da reddeder. Araştırma projelerinde hakemlerin en az birinin üniversite dışından olması tercih edilir.
Komisyon, Proje Değerlendirme Kurullarından gelen raporları, Madde 12'de belirtilen esasları ve proje ekibinin önceki projelerinde gerçekleştirdikleri bilimsel yayınları da dikkate alarak projenin desteklenmesine, revize edilmesine veya reddedilmesine karar verir. Resmi izin, görevlendirme veya sağlık sorunu gibi yasal bir mazereti olmaksızın en geç 1(bir) ay içerisinde revizesi yapılmayan proje önerileri GÜBAP Komisyon kararıyla iptal edilir. Komisyon gerekli gördüğü takdirde yürütücüden Proje ekibinde değişiklik yapmasını isteyebilir.
Proje Değerlendirme Kurulu, yapılan gizli puanlama sonucu projelerin desteklenip desteklenmeyeceğine ait gerekçeli raporunu komisyona iletir. Proje Değerlendirme Kurulu üyeleri, isimlerinin bulunduğu projelerin değerlendirilmesi ve karara bağlanması aşamasında toplantıya katılamazlar. Yapılan gizli puanlama sonucu toplam puan oylamaya katılanların sayısına bölünerek bulunur. 60 puanın altında not alan ya da özgün değeri 3(üç)'ün altında olan projeler desteklenmez.
Proje Değerlendirme Kurulu, projelerin değerlendirilmesi aşamasında proje yürütücüsünden sözlü sunumda bulunmasını isteyebilir.
Desteklenmesine karar verilen projeler için proje yürütücüsü ve komisyon tarafından, proje ile ilgili ayrıntıların belirlendiği bir "Bilimsel Araştırma Projeleri Destekleme Protokolü" hazırlanır. Projenin uygulamaya geçirilebilmesi, hazırlanan protokolün Üst Yönetici veya ilgili Komisyon Başkanı tarafından onaylanmasına bağlıdır.
TÜBİTAK tarafından C puanı verilerek reddedilen AR-GE niteliği taşıyan projeler TÜBİTAK Raporuyla birlikte 6(altı) ay içerisinde BAP birimine sunulması durumunda GÜBAP Komisyonu Kararı ile üst destek limitleri aşılmadan desteklenebilir.
Yeterli ödenek bulunmaması nedeniyle desteklenemeyen proje önerileri, daha sonraki yıllarda değerlendirilmek üzere proje yürütücüleri tarafından tekrar sunulabilir.
Uygulamaya geçen projelerin değişiklik talepleri, gelişme ve sonuç raporlarının izlenmesi amacıyla ilgili Proje Değerlendirme Kurulunun önerisiyle Komisyon tarafından bir hakem görevlendirilir.
ALTINCI BÖLÜM |
Projelerin Yürütülmesi ve İzlenmesi |
Madde 15. Projelerin başlama tarihi olarak protokolün imzalandığı tarih kabul edilir. Projesi kabul edilen yürütücülerin, satın alma talebi evraklarını ve gerekli olan projeler için Etik Kurul onayını BAP otomasyonuna yüklemeleri zorunludur. Bu evrakları otomasyona yüklenmeyen projeler için BAP Koordinasyon Birimi herhangi bir harcama gerçekleştirmez. Projelerin onaylanmasından sonra yasal bir mazereti olmaksızın 1(bir) ay içerisinde sözleşme protokolü imzalanmayan projeler iptal edilir. Sözleşme protokolü imzalanıp en geç altı 6(altı) ay içerisinde çalışmaları başlatılmayan projelerin yürütücünün gerekçeli raporuna göre komisyon tarafından devamına ya da iptaline karar verilir.
Desteklenmesine karar verilen projelerin yürütülmesinden, o projenin yürütücüsü sorumludur. Proje ile ilgili her türlü imza yetkisi sadece proje yürütücüsüne aittir.
Proje yürütücüsü gelişme raporu döneminde gerekçesi ile birlikte projede değişiklik talebinde bulunabilir. Ek bütçe talepleri GÜBAP 2904 ve 2907 kapsamında bulunan ihtisaslaşma alanı ile ilgili projeler hariç diğer proje türlerinde toplam proje bütçesinin (1/4)'ünden fazla olamaz. GÜBAP 2904 ve 2907 kapsamında bulunan ihtisaslaşma alanı ile ilgili programlar kapsamında ise ek bütçe toplam proje bütçesinin (1/2)'sinden fazla olamaz. Ek bütçe talebinde yeniden yolluk istenmez. Proje ile ilgili değişiklik talepleri komisyon tarafından karara bağlanır.
Üniversitemizde yapılabilen analiz ve testler başka kurum ve kuruluşlarda yaptırılamaz. Yurt içinde yaptırılabilen analiz ve testler ise yurt dışında yaptırılamaz. Zorunlu durumlarda, gerekçeler detaylı olarak başvuru formunda belirtilmelidir.
Proje türlerine göre sağlanacak destek tutarları her yıl Komisyon tarafından belirlenerek ilan edilir. Bilgisayar, yazıcı, kırtasiye, fotokopi, seyahat vb. gibi yaygın olarak gerçekleştirilen talepler için Komisyon sınırlama getirebilir.
Gelişme Raporları
Madde 16.
a) Proje yürütücüleri, proje kapsamında yapılan çalışmaları ve gelişmeleri içeren gelişme raporlarını, protokol tarihinden itibaren 6 (altı) aylık dönemlerde, belirlenen formata uygun olarak BAP Birimine sunmakla yükümlüdür.
b) 2 (iki) yıl ve daha uzun süreli GÜBAP projelerinde 1.Gelişme Raporu proje yürürlüğe girdikten 1(bir) yıl sonra verebilir.
c) Gelişme raporları protokolde belirtilen tarihten en erken 1(bir) ay önce verilebilir.
ç) Gelişme raporları hakem değerlendirmesi dikkate alınarak komisyon tarafından karara bağlanır.
d) Tez, Etkinlik ve Patent projelerinin gelişme raporları doğrudan Komisyon tarafından değerlendirilerek karara bağlanır.
e) Revize Gelişme Raporları en geç 1(bir) ay içerisinde BAP birimine sunulmalıdır.
f) Proje Gelişme Raporunun veya Revize Gelişme raporunun, komisyonca kabul edilen bir mazeret gösterilmeden geciktirilmesi durumunda, rapor teslim edilinceye kadar proje yürütücülerinin yürütmekte olduğu tüm projelere ait işlemler durdurulur ve Madde 27'de belirtilen yaptırımlar uygulanır.
Sonuç Raporu
Madde 17. Proje yürütücüsü, protokolde belirtilen bitiş tarihini izleyen 3(üç) ay içerisinde, araştırma sonuçlarını içeren ve formata uygun olarak hazırlanmış Proje Sonuç Raporunu BAP Birimine sunar.
a) GÜBAP2901, GÜBAP2902, GÜBAP2903, GÜBAP2904, GÜBAP2909, GÜBAP2910 ve GÜBAP2911 projelerinin sonucunda BAP Koordinasyon Birimine sonuç raporu sunulur.
b) GÜBAP2905 ve GÜBAP2906 projelerinin sonucunda Proje yürütücüsü, araştırma sonuçlarını içeren ve formata uygun olarak hazırlanmış Proje Sonuç Raporunu BAP Birimine sunar. Eğer var ise bilimsel makale veya kitap niteliğinde yayın ile patent BAP birimine teslim edilir.
c) GÜBAP2907 projeleri için desteklenen bir yüksek lisans, doktora veya tıpta uzmanlık projesi, tezin veya sanatta yeterlik çalışmasının tamamlanması ile sonuçlanmış olur. Yürütücü, sonuç raporu olarak ilgili lisansüstü tezini sunar. Proje yürütücüsü, tez projelerinden üretilmiş yayınların birer kopyasını ve varsa patent başvuru numarasını da BAP birimine teslim etmek zorundadır.
ç) GÜBAP2908 projeleri için formatına uygun sonuç raporu ile birlikte varsa bildirilerin olduğu kitapçık BAP Birimi'ne sunulmalıdır.
d) GÜBAP2908 projeleri için formatına uygun sonuç raporu ile birlikte varsa bildirilerin olduğu kitapçık BAP Birimi'ne sunulmalıdır.
e) SSCI, SCI, SCI-EXP, AHCI kapsamındaki dergilerde tam makale, ulusal veya uluslararası yayınevleri tarafından yayımlanan hakemli bilimsel kitap (ISBN numarası olan, yayınlanmış bilimsel kitap) veya ulusal/uluslararası patent varsa BAP birimine sunulmalıdır.
f) Proje süresinin bitiminden itibaren 3(üç) ay içinde sonuç raporu sunulmalıdır. Ancak proje süresi bitmeden gerekçeli bir dönem raporu iletilerek ek süre talep edilebilir. Protokolde belirtilen süresi sona ermiş projeler için herhangi bir harcama talebinde bulunulamaz. Sonuç raporları protokolde belirtilen sonuç raporu teslim tarihinden en erken 2(iki) ay önce verilebilir.
g) Proje Sonuç Raporunu süresi içinde sunmayan proje yürütücülerinin yürütmekte olduğu tüm projelere ait işlemler rapor teslim edilinceye kadar durdurulur ve Madde 27'de belirtilen yaptırımlar uygulanır.
ğ) Sonuç raporu başarısız bulunan proje yürütücüsüne 2(iki) yıl süre ile herhangi bir türde yeni bir proje desteği verilmez. Ancak proje yürütücülerinin talepte bulunması ve Komisyonun uygun bulması durumunda, bazı çalışmaların yeniden yapılabilmesi veya Sonuç Raporunun yeniden düzenlenmesi için ek süre verilebilir. Bu süre, proje süresi ve var ise daha önce verilmiş olan ek sürenin toplamı 36 ayı geçemez.
h) Proje süresi 6(altı) aydan fazla olan projelerde Gelişme Raporu verilmeden Sonuç Raporu verilemez.
ı) Revize Sonuç Raporları en geç 1(bir) ay içerisinde BAP birimine teslim edilmelidir. Revize Sonuç Raporunu süresi içinde sunmayan proje yürütücülerinin yürütmekte olduğu tüm projelere ait işlemler rapor teslim edilinceye kadar durdurulur ve Madde 27'de belirtilen yaptırımlar uygulanır.
i) Komisyon, projelerin başarılı sayılıp sayılmayacağına projeye ait sonuç raporunun hakem değerlendirmesini dikkate alarak karar verir.
j) Tez, Etkinlik ve Patent projelerinin sonuç raporları doğrudan Komisyon tarafından değerlendirilerek karara bağlanır.
Projelerin Sonuçlandırılması, Yürürlükten Kaldırılması ve İptali
Madde 18.
a) Süresi bitmiş projelerin sonuç raporları hakem önerileri dikkate alınarak komisyon tarafından sonuçlandırılır. Gerekirse revizyona gönderilir. Proje sonuç raporu kabul edilirse, proje başarılı ya da başarısız olarak kapatılır. Hedeflerine ulaşan projeler başarılı olarak, ulaşmayanlar ise başarısız olarak kapatılır.
b) Yürütücülerin, komisyona Sonuç Raporu iletip projelerinin kapatılmasını talep etmeden üniversiteden herhangi bir sebeple ilişiklerinin kesilmesi, ayrılması veya emekli olmaları durumunda devam eden projelerin süreçleri BAP Komisyonu tarafından değerlendirilir.
c) Süresi dolan ve bekleme süresi aşılan, uyarılara rağmen proje yürütücüsü tarafından sonuç raporu iletilmeyen projelere Madde 27'de belirtilen yaptırımlar uygulanır.
Madde 19. Terör örgütlerine veya Milli Güvenlik Kurulunca Devletin Milli Güvenliğine karşı faaliyette bulunduğuna karar verilen yapı, oluşum veya gruplara üyeliği, mensubiyeti veya iltisakı yahut bunlarla irtibatı olan ve Kanun Hükmünde Kararname ile ihraç edilen proje yürütücülerinin projeleri, Komisyonun uygun görüşü ve Üst Yönetici onayı ile resen iptal edilir. Yine aynı faaliyetler nedeni ile hakkında soruşturma açılan proje yürütücülerinin projeleri komisyonun uygun görüşü ve Üst Yönetici onayı ile resen dondurulabilir.
Proje Sonuçlarının Yayınlanması
Madde 20. Proje sonuçlarının yayınlanmasında aşağıdaki ilkeler uygulanır. BAP Komisyonu bu ilkelerde değişiklik yapabilir, gerekli gördüklerini uygulamadan kaldırabilir, yeni ilkeler uygulayabilir.
a) BAP birimi tarafından desteklenen projeler kapsamında gerçekleştirilen her türlü Türkçe yayın ve tezlerde "Bu çalışma Gümüşhane Üniversitesi, Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğü'nce desteklenmiştir. Proje No:............................................... "; İngilizce yayın ve tezlerde ise; "This work has been supported by Gümüşhane University, Scientific Research Projects Coordination Department. Project Number:............" şeklinde veya benzer anlama gelecek bir ibareye yer vermeyen yürütücülere 1(bir) yıl süreyle herhangi bir türde destek sağlanmaz. Komisyonun uygun görüşü ilgili yürütücü ve/veya araştırmacılara soruşturma açılması konusunda Rektörlük Makamına bilgi verilir.
b) Bölgesel Kalkınma Odaklı Misyon Farklılaşması ve İhtisaslaşması Programı kapsamında desteklenmiş projelerden üretilen çıktılar için "Bu çalışma Gümüşhane Üniversitesi tarafından Bölgesel Kalkınma Odaklı Misyon Farklılaşması ve İhtisaslaşması Programı kapsamında desteklenmiştir. Proje No: ....", İngilizce yayın ve tezlerde ise "This work has been supported by Gumushane University within the scope of regional development oriented mission differentiation and specialization programme, Project Number:... ", şeklinde veya benzer anlama gelecek bir ibarenin bulunması zorunludur.
c) GÜBAP2901, GÜBAP2902, GÜBAP2903, GÜBAP2904, GÜBAP2905 ve GÜBAP2906 destek programları kapsamında yürütülen projeler sonuçlandıktan sonra 2(iki) yıl içerisinde Science Citation Index (SCI), Science Citation Index-Expanded (SCI-E), Social Science Citation Index (SSCI), Arts and Humanities Citation Index (AHCI), Emerging Sources Citation Index (ESCI), TÜBİTAK ULAKBİM, ilgili doçentlik temel alanında belirlenen alan indekslerinde taranan dergilerde tam metin bir makale, bir kitap veya kitapta bölüm yayınlanması beklenir.
ç) GÜBAP2907 destek programı kapsamında yürütülen lisansüstü tez projelerinin sonuçlarının, en geç 2(iki) yıl içinde, ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde veya konferans/sempozyumlarda yayınlanması zorunludur. Yeni bir tez projesi başvurusunda bulunacak proje yürütücülerinin belirtilen süre içerisinde yayın koşulunu sağlamış olması gerekir.
d) GÜBAP2909 destek programı kapsamında desteklenen projeler sonuçlandıktan sonra 2(iki) yıl içerisinde bir kitap veya kitapta bölüm yayınlanması beklenir.
e) Aynı tür GÜBAP destek programına başvuruda bulunacak proje yürütücülerinin yayın koşulunu sağlamış olması gerekir.
f) Proje yürütücülerinin yayınlarının basım aşamasında olduğunu belgelemeleri veya en az 2(iki) farklı dergiye/yayınevine sunulmasına rağmen basımının kabul edilmediğini belgelemeleri durumunda Komisyon sunulan yayının örneğini ve yürütücünün son 2(iki) yılda gerçekleştirdiği diğer yayınlarını da dikkate alarak, ret edilen yayın ile yayın koşulunun ne düzeyde sağlandığını veya yayın koşulunun sağlanıp sağlanmadığını karara bağlar.
g) Sonuçlarından patent/faydalı model/Coğrafi işaret alınmış projeler için yayın gerçekleştirilmesi şartı aranmaz.
ğ) Herhangi bir yayın, yayında birden fazla proje kapsamında üretildiği belirtilmiş olsa dahi yalnızca bir projenin yayın şartının sağlanması amacıyla kullanılabilir.
h) BAP birimi tarafından desteklenen projeler kapsamında gerçekleştirilen yayınların BAP Otomasyon Sistemi üzerinden BAP Otomasyon Sistemine yüklenmesi zorunludur.
ı) Komisyon tarafından kabul edilen ve devam eden bilimsel araştırma projeleri ve kaynak aktarımı desteklerine ilişkin bilgiler ile Yükseköğretim Kurulu tarafından istenen diğer bilgiler, kabul tarihini ve tamamlanan projelerin sonuç raporunun verilmesi gereken tarihi takip eden bir ay içinde YÖKSİS'e girilir. YÖKSİS'e veri girişlerinin belirlenen zamanlarda yapılmasını takip etme görevi ve sorumluluğu Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi Koordinatörüne aittir.
Bu bilgiler Gümüşhane Üniversitesi'nin internet sayfasından kamuoyuna duyurulur. Rektörlük Makamı, proje sonuçlarını ve özetlerini proje panayırlarında, basın yayın organlarında sunabilir.
i) Tamamlanan projelerin sonuç raporunun Türkçe ve yabancı dilde yazılmış birer özeti en geç 3(üç) yıl içerisinde BAP Birimi web sayfasında yayımlanır.
YEDİNCİ BÖLÜM |
Genel Hükümler ve Yaptırımlar |
Genel Hükümler
Madde 21.
a) Bilimsel araştırma ve destek projelerinin harcama yetkilisi BAP koordinatörüdür.
b) Projeler için BAP Birimince sağlanan makine, teçhizat ve donanımların mülkiyeti BAP birimine aittir. Söz konusu makine-teçhizatlar, ilgili proje tamamlanıncaya kadar proje yürütücülerinin kontrol ve kullanımındadır. Bunların korunmasından, bakım ve onarımından proje yürütücüleri sorumludur.
c) Tamamlanan projelere ait özellik arz eden makine ve teçhizatlar ise ihtiyaç duyan üniversitemiz araştırmacılarının kullanımına açıktır. BAP Komisyonu, bu tür makine ve teçhizatlar ile ilgili olarak, ortak bir alanda kullanıma sunulmaları, başka projelerde kullanılmak üzere geri alınmaları veya gerekli göreceği diğer tasarruflarda bulunmaya yetkilidir.
ç) Kazı, arazi ve benzeri saha çalışması gerektiren projelerde araştırmanın yapılabilmesi için zorunlu olan yurt içi özel araç ile yapılacak seyahatlerde yakıt giderleri Komisyonun belirlediği sınırlar aşılmadan karşılanabilir.
Madde 22. Kitap alımı isteği bulunan projelerde, istenilen kitapların projenin materyali olması ve üniversitemiz kütüphanesinde bulunmaması zorunludur. Alınan kitaplar, proje tamamlandıktan sonra Gümüşhane Üniversitesi, Merkez Kütüphanesine demirbaş olarak devredilir.
Madde 23. Projelere dair tüm doküman arşive gönderilir ve BAP Birimi tarafından 5(beş) yıl saklanır. Proje yürütücüsü de, projeye ait tüm kayıt ve verileri projenin sonuçlandığı tarihten itibaren 5(beş) yıl süreyle saklamak zorundadır.
Madde 24. Sağlık sorunu veya önceden öngörülmeyen zorunlu hallerde komisyon, projenin normal süresinden sayılmamak üzere çalışmayı 6(altı) aya kadar askıya alabilir.
Madde 25. Komisyon olağanüstü durumlarda (afetler, salgın hastalıklar, terör vs) proje içeriği ve süresi ile ilgili konularda "Yüksek Öğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkında Yönetmelik" hükümlerine aykırı olmamak şartıyla takdir hakkını kullanır.
Madde 26. Bir araştırmacı, Gümüşhane Üniversitesi BAP birimi tarafından desteklenen proje türleri kapsamında (GÜBAP 2904 ve GÜBAP2907 destek programları hariç) aynı anda 2 (iki) projede yürütücülük, 2 (iki) projede araştırmacı ya da 1 (bir) yürütücü, 3 (üç) araştırmacı ya da 4 (dört) araştırmacı olmak üzere toplam 4 (dört) projede görev alabilir.
Yaptırımlar
Madde 27. (1) Projeler yürütülürken yada bitiminden sonra bilimsel etiğe aykırılık veya mali kaynakların etik ilkelere aykırı kullanıldığının saptanması durumunda ve projenin iptalini gerektiren durumlarda aşağıdaki yaptırımlar uygulanır:
a) Yürütülmekte olan proje komisyon kararı ile iptal edilir.
b) İptal edilen veya yürürlükten kaldırılan proje kapsamında satın alınan demirbaşlardan bir problemi veya arızası olmayan ve kullanılabilir durumda olanlar ile kalan tüketim malzemesi geri alınır. Demirbaşların geri alınamadığı durumlarda bu demirbaşların bedelleri dâhil olmak üzere tüm harcamaların bedelleri yasal faizi ile birlikte proje yürütücüsünden geri alınır.
c) İptal edilen projenin yürütücüsü 3(üç) yıl süre ile yeni bir proje teklifinde bulunamaz.
ç) Proje ekibinde, etik kurallara aykırı durumları tespit edilen kişi ya da kişiler 2(iki)-5(beş) yıl süre ile herhangi bir proje desteğinden yararlanamaz.
d) Komisyon, yasal işlem yapılması hususunda Üst yöneticiye bilgi verir.
(2)Komisyon gerekli gördüğü hallerde proje çalışmasını doğrudan inceleyebilir veya konunun uzmanlarına inceletebilir. Aşağıdaki durumlarda, projeler Komisyon kararı ile iptal edilerek, proje kapsamında satın alınan demirbaşlardan bir problemi veya arızası olmayan ve kullanılabilir durumda olanlar geri alınır. Aksi takdirde bu demirbaşların da bedelleri dahil olmak üzere, diğer tüm harcamaların bedelleri yasal faizi ile birlikte proje yürütücüsünden geri alınır. Ayrıca ilgili proje ekibi 1(bir) yıl süre ile BAP Birimi desteklerinden faydalandırılmaz.
a) Projenin araştırmacıların ihmali veya kusuru nedeniyle başvuruda öngörülen gelişmeyi göstermemesi veya amaca uygun olarak yürütülmemesi,
b) BAP Komisyonu tarafından proje kapsamında gerçekleştirilen seyahat faaliyetlerinin amacı dışında kullanıldığının tespit edilmesi,
c) Proje yürütücüsünün, proje yürütücülüğünü Komisyon tarafından onaylanan bir araştırmacıya devretmeden projeden ayrılması.
(3) BAP Komisyonu, aşağıdaki durumlarda projenin içeriğinde düzeltme yapılmasına, proje ekibinde değişiklik yapılmasına veya projenin iptal edilmesine karar verebilir. Aşağıdaki nedenlerle projenin iptal edilmesi durumunda satın alınan tüm mal ve malzemeler BAP Koordinasyon Birimine iade edilir. Bu malzemeler diğer araştırmalarda kullanılmak üzere BAP Komisyonu tarafından ilgili araştırmacılara veya uygun görülecek birim veya bölümlere tahsis edilebilir.
a) Projenin, araştırmacıların sağlık sorunları veya yasal zorunluluklar nedeniyle yürütülemez hale gelmesi,
b) Tez projeleri için ilgili lisansüstü öğrencisinin eğitimini bırakması nedeniyle çalışmanın yürütülemez hale gelmesi,
c) Proje ekibindeki araştırmacıların çoğunluğunun üniversite ile ilişiğinin kesilmesi nedeniyle çalışmanın yürütülemez hale gelmesi,
ç) Proje ekibinin ihmali olmaksızın ortaya çıkan ve BAP Komisyonu tarafından uygun görülen diğer zorunlu nedenlerle çalışmanın yürütülemez hale gelmesi.
(4) Projeler yürütülürken Gelişme/Revize Gelişme veya Sonuç/Revize Sonuç Raporlarının geciktirilmesi yada hiç verilmemesi durumunda aşağıdaki yaptırımlar uygulanır:
a) Gelişme Raporu veya Revize Gelişme Raporunun, komisyonca kabul edilen bir mazeret gösterilmeden geciktirilmesi durumunda, rapor teslim edilinceye kadar proje yürütücülerinin yürütmekte olduğu tüm projelere ait işlemler durdurulur.
b) Komisyon yürütücüye 1(bir) ay içerisinde projeye ait ilgili gelişme raporunun teslim edilmesi için uyarıda bulunur. Yapılan uyarıya rağmen Gelişme/Revize Gelişme Raporunun teslim edilmemesi halinde yürütülmekte olan proje komisyon kararı ile iptal edilir.
c) Sonuç Raporu veya Revize Sonuç Raporunu süresi içinde sunmayan proje yürütücülerinin yürütmekte olduğu tüm projelere ait işlemler rapor teslim edilinceye kadar durdurulur. Komisyon yürütücüye 1(bir) ay içerisinde projeye ait ilgili sonuç raporunun veya Revize sonuç raporunun teslim edilmesi için uyarıda bulunur. Yapılan uyarıya rağmen Sonuç Raporu veya Revize Sonuç Raporunun teslim edilmemesi halinde yürütülmekte olan proje komisyon kararı ile iptal edilir.
ç) İptal edilen proje kapsamında satın alınan demirbaşlardan bir problemi veya arızası olmayan ve kullanılabilir durumda olanlar ile kalan tüketim malzemesi geri alınır. Demirbaşların geri alınamadığı durumlarda bu demirbaşların bedelleri dâhil olmak üzere tüm harcamaların bedelleri yasal faizi ile birlikte proje yürütücüsünden geri alınır.
d) İptal edilen projenin yürütücüsü 3(üç) yıl süre ile herhangi bir projede görev alamaz.
e) Proje ekibinde, etik kurallara aykırı durumları tespit edilen kişi ya da kişiler 2(iki)-5(beş) yıl süre ile herhangi bir proje desteğinden yararlanamaz.
f) Komisyon, yasal işlem yapılması hususunda Üst Yöneticiye bilgi verir.
Madde 28. Yönerge maddeleri uyarınca Komisyon tarafından yaptırım uygulanan proje yürütücüsü veya araştırmacıların 3(üç) kez yaptırıma maruz kalmaları durumunda, ilgili kişiler BAP Biriminin sağladığı desteklerden süresiz olarak yararlanamazlar.
Telif Hakları
Madde 29.
a) Projelerden elde edilen bilimsel sonuçların telif ve fikri mülkiyet hakları Gümüşhane Üniversitesi'ne aittir.
b) Proje sonuçlarından yapılacak gelir getirici herhangi bir yayın veya uygulama için komisyondan izin alınması zorunludur.
c) Gelir getirici, patent, buluş veya ürün ortaya çıkması durumunda ortaya çıkacak gelirin dağılımı Gümüşhane Üniversitesi, Yönetim Kurulu tarafından belirlenen ilkelere uygun olarak gerçekleştirilir. Konuyla ilgili mevzuatta hak sahiplerine ödenmesi öngörülen oranlar hakkında bir düzenleme bulunması halinde ise ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.
SEKİZİNCİ BÖLÜM |
Çeşitli ve Son Hükümler |
Yönetmelikte Yer Almayan Hususlar
Madde 30. Yönergede belirtilmeyen hususlarda "Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkındaki Yönetmelik" hükümleri ile genel mevzuat hükümleri ve BAP Komisyonu kararları uygulanır.
Yürürlükten Kaldırılan Yönetmelik
Madde 31. Gümüşhane Üniversitesi Senatosunun 27.4.2017 tarih ve 178 sayılı toplantı kararı ile kabul edilen "Gümüşhane Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Yönergesi" ve ilgili değişiklikleri yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük
Madde 32. İlgili yönetmelik, esas ve usuller gereği düzenlenen bu yönerge, Gümüşhane Üniversitesi Senatosunun onayladığı tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme
Madde 33. Bu yönerge hükümleri Gümüşhane Üniversitesi Üst Yöneticisi tarafından yürütülür.
Yönergenin kabul edildiği Senato Kararının; |
|
Tarih |
Sayısı |
13.04.2018 |
203 |
Yönergede değişiklik yapılan Senato Kararının; |
|
Tarih |
Sayısı |
31.05.2018 |
206 |
26.12.2018 |
218 |
25.09.2019 |
235 |
29.06.2022 |
294 |
07.02.2023 |
305 |
17.01.2024 |
327 |
25.09.2024 |
337 |
No | Dosya adı |
---|---|
1 | GÜBAP Yönergesi 2024.docx |